Supriorest
عضو
- إنضم
- Jul 16, 2010
- المشاركات
- 96
- العمر
- 29
بسم اللة الرحمن الرحيم
دلوقتي تقدر تضيف +13 +14 +15
يعني مش محتاج سورس 5095 علشان تضيفهم دلوقتي هتقدر ترفعها علي 5165 كمان
علشان تضفهم مش هتاخد منك 5 دقائق بس ركز معايا علشان هتبقي اكواد + باتش الي بيظهرهم
اول حاجة نضيف كود الان بي سي
ودة هضفهم في NPCDialog.cs
كود PHP:
والكود دة بتاع الان بي سي نفسو وهضيفو في OldCODB ملف NPCs
كود PHP:
كدة احنا ضفنا الراجل الي هيبلصلك الاستونات في الاصطفي
تعالي بقي ركز الشغل التقيل جة هو بالنسبة لناس شغل هيبقي خفيف وفية ناس لاول مرة تشوف الحاجات دية
هنخش فولدر OldCODB ودة طبعا في السورس
هندور علي ملفين Items و itemtype وهتنزل تحت في الاخر وهضيف فيهم السطر دة
كود PHP:
اخر حاجة علشان تبقي شغال تمام
هنضيف بردو السطر دة في itemtype في الكلينت في فولدر ini
فية ناس هتعرف تضيف السطر دة وناس لا
فا انا رفعت الملف دة معا الباتش
بوص بقي معايا بعد ماتخلص الملف itemtype الي هتضيف فية السطر هتخدو نسخ وتحطو في السورس في ملف بردو ini
مبروك عليك يامعلم
ملحوظة الشوب ميل انا الي ضايفها فانت بقي هضيفها عندك
تحميل الباتش
من هنا
http://www.2shared.com/file/-AHNwoSL...onquercom.html
او
من هنا
http://www.megaupload.com/?d=EF3JUCBK
تم والحمد اللة
ارجو القييم وانتظروا السيرفر بتاعى الجديد الياهو بتاعى
mohamed_star510
دلوقتي تقدر تضيف +13 +14 +15
يعني مش محتاج سورس 5095 علشان تضيفهم دلوقتي هتقدر ترفعها علي 5165 كمان
علشان تضفهم مش هتاخد منك 5 دقائق بس ركز معايا علشان هتبقي اكواد + باتش الي بيظهرهم
اول حاجة نضيف كود الان بي سي
ودة هضفهم في NPCDialog.cs
كود PHP:
#region +13-15
case 7856:
{
if (Control == 0)
{
GC.AddSend(Packets.NPCSay("I can make your items Ston +13 +14 to +15 for vocher and you must you stuff +12. Would yo like +13 +14 +15"));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Yeah", 250));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Just passing by.", 255));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
GC.Agreed = false;
}
else if (Control == 250)
{
GC.AddSend(Packets.NPCSay("Choose the equipment you want to plus."));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Headgear", 1));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Necklace/Bag", 2));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Armor", 3));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Weapon", 4));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Shield/left weapon", 5));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Ring", 6));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Next", 18));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(30));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
}
if (Control == 18)
{
GC.AddSend(Packets.NPCSay("Pick the one handed weapon proficiency you would like to upgrade."));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("gourd", 7));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("steed", 255));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("germant", 9));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("heaven fan", 10));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("tower", 11));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Back", 250));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(30));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
}
else if (Control >= 1 && Control <= 14)
{
Game.Item I = GC.MyChar.Equips.Get((byte)(Control));
if (I.Plus != 15)
{
byte VoucherNeed = 80;
if (I.Plus == 12)
VoucherNeed = 2;
else if (I.Plus == 13)
VoucherNeed = 3;
else if (I.Plus == 14)
VoucherNeed = 4;
else if (I.Plus == 15)
VoucherNeed = 5;
if (!GC.Agreed)
{
GC.AddSend(Packets.NPCSay("You need " + VoucherNeed + " Vouchers to upgrade. Do you want it?"));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Yes.", Control));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Nevermind.", 255));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
GC.Agreed = true;
}
else
{
GC.Agreed = false;
if (GC.MyChar.InventoryContains(730100, VoucherNeed))
{
GC.MyChar.EquipStats((byte)(Control), false);
for (byte i = 0; i < VoucherNeed; i++)
GC.MyChar.RemoveItem(GC.MyChar.NextItem(730100));
if (I.Plus == 12)
I.Plus = 13;
else
I.Plus += 1;
GC.MyChar.Equips.Replace((byte)(Control), I, GC.MyChar);
GC.MyChar.EquipStats((byte)(Control), true);
GC.AddSend(Packets.NPCSay("Here you are. It's done."));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Thanks.", 255));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
}
else
{
GC.AddSend(Packets.NPCSay("You don't have enough Vouchers."));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("I see.", 255));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
}
}
}
}
break;
}
#endregion
case 7856:
{
if (Control == 0)
{
GC.AddSend(Packets.NPCSay("I can make your items Ston +13 +14 to +15 for vocher and you must you stuff +12. Would yo like +13 +14 +15"));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Yeah", 250));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Just passing by.", 255));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
GC.Agreed = false;
}
else if (Control == 250)
{
GC.AddSend(Packets.NPCSay("Choose the equipment you want to plus."));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Headgear", 1));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Necklace/Bag", 2));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Armor", 3));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Weapon", 4));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Shield/left weapon", 5));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Ring", 6));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Next", 18));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(30));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
}
if (Control == 18)
{
GC.AddSend(Packets.NPCSay("Pick the one handed weapon proficiency you would like to upgrade."));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("gourd", 7));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("steed", 255));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("germant", 9));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("heaven fan", 10));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("tower", 11));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Back", 250));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(30));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
}
else if (Control >= 1 && Control <= 14)
{
Game.Item I = GC.MyChar.Equips.Get((byte)(Control));
if (I.Plus != 15)
{
byte VoucherNeed = 80;
if (I.Plus == 12)
VoucherNeed = 2;
else if (I.Plus == 13)
VoucherNeed = 3;
else if (I.Plus == 14)
VoucherNeed = 4;
else if (I.Plus == 15)
VoucherNeed = 5;
if (!GC.Agreed)
{
GC.AddSend(Packets.NPCSay("You need " + VoucherNeed + " Vouchers to upgrade. Do you want it?"));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Yes.", Control));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Nevermind.", 255));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
GC.Agreed = true;
}
else
{
GC.Agreed = false;
if (GC.MyChar.InventoryContains(730100, VoucherNeed))
{
GC.MyChar.EquipStats((byte)(Control), false);
for (byte i = 0; i < VoucherNeed; i++)
GC.MyChar.RemoveItem(GC.MyChar.NextItem(730100));
if (I.Plus == 12)
I.Plus = 13;
else
I.Plus += 1;
GC.MyChar.Equips.Replace((byte)(Control), I, GC.MyChar);
GC.MyChar.EquipStats((byte)(Control), true);
GC.AddSend(Packets.NPCSay("Here you are. It's done."));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("Thanks.", 255));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
}
else
{
GC.AddSend(Packets.NPCSay("You don't have enough Vouchers."));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("I see.", 255));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
}
}
}
}
break;
}
#endregion
والكود دة بتاع الان بي سي نفسو وهضيفو في OldCODB ملف NPCs
كود PHP:
7856 4848 2 0 1036 199 213
كدة احنا ضفنا الراجل الي هيبلصلك الاستونات في الاصطفي
تعالي بقي ركز الشغل التقيل جة هو بالنسبة لناس شغل هيبقي خفيف وفية ناس لاول مرة تشوف الحاجات دية
هنخش فولدر OldCODB ودة طبعا في السورس
هندور علي ملفين Items و itemtype وهتنزل تحت في الاخر وهضيف فيهم السطر دة
كود PHP:
730100 +13Voucher 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 13 0 0 0 0 0 0 1 500000 RareItem Used~to~gain~+13~and~+14~and~+15~and~+16~items 9
اخر حاجة علشان تبقي شغال تمام
هنضيف بردو السطر دة في itemtype في الكلينت في فولدر ini
فية ناس هتعرف تضيف السطر دة وناس لا
فا انا رفعت الملف دة معا الباتش
بوص بقي معايا بعد ماتخلص الملف itemtype الي هتضيف فية السطر هتخدو نسخ وتحطو في السورس في ملف بردو ini
مبروك عليك يامعلم
ملحوظة الشوب ميل انا الي ضايفها فانت بقي هضيفها عندك
تحميل الباتش
من هنا
http://www.2shared.com/file/-AHNwoSL...onquercom.html
او
من هنا
http://www.megaupload.com/?d=EF3JUCBK
تم والحمد اللة
ارجو القييم وانتظروا السيرفر بتاعى الجديد الياهو بتاعى
mohamed_star510