لا يمكن اتجوز عبد العزيز!

رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

قصة حلوة اووووووووووى يانجوووووووووووووووومة

بس عايزين باقى الحلقات بسرررررررررررررررررعة

عايزين نعرف ايه اللى هيحصل بعد كدة
بس ما قلتيش اللى حصل ساعة الفرح لما عبد العزيز شاف سارة

مستنين باااااااااااااااقى الحلقات


الاحلى هو متابعتك يا ميرووووووووو

بخصوص الفرح محصلش حاجة ما انت عارفه بقة

بيكون زحمة ومش بعرف الواحد يعمل حاجة

وبعدين مش هو قال انها عجبته فى برائتها وطفولتها الجميلة

عايزين اى تاااااااااانى :SugarwareZ-123:

منورررررررررررررررررررنى يا جميل

وخليك معى
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

الحلقه السادسه

عبدالعزيز يتأمل وجهها ونظراتها اللي كلها اسأله ..كأنها بتسأله ..انت ايه بالنسبة ليا ..في الوقت دى تعهد عبدالعزيز بينه وبين نفسه ان مهما كان يسعد الانسانه دي ...بس طبعا من غير حب ..الاحترام واداء الحقوق هو المطلوب...اما سارا هي ما تنكرش ان عبدالعزيز مثال للشاب الوسيم بكل المقاييس ...واكيد البنات وصديقاتها بيحسدوها عليه ...بس شكله ابدا مش رومانسي ..من كلام ميرنا ورهف..عمر يمكن ...بس عبدالعزيز لا..اصلا هو مش حنين مع اخواته امال هيعمل معايا انا ايه ....وعلاقته معاهم مش جامدة وخصوصا انه درس بعيد عنهم 7 سنوات ...ياترى الانسان دى جوة قلبه في ايه ...يمكن يكون انسان مليان بالاحاسيس ..واخواته مش عارفين الحكاية دي ...بس انا ما بحبهوش..ودى مش حلمي ولا فارس احلامي......... ...
عبدالعزيز انتبه للضجه ..هنا عرف انهم خلاص هبطوا ....ترك ايد سارا ولف عنها عشان يفتح الحزام...سارا فاقت من السرحان اللي كانت فيه ومش عارفة هو ايه اللي حصل ...الا لما لف عنها وفتح حزامه وبعدين فتح حزامها .


عبدالعزيز: سارة حمدالله على السلامة

وقام عشان ينزل الشنطه الي يشيلها فوق ...وقامت سارا وهي لسة مكسوفة لانها ماحستش بهبوط الطياره ..وفي نفس الوقت بتشكر عبدالعزيز على اللي عمله معاها ومراعاته لشعورها.....

نزلوا من الطياره ........ وبعد ماخلصوا اجراءات المطار ...عبدالعزيز طلع موبيله عشان يطمن اهله بالوصول

عبدالعزيز: الووو.....

سارة كانت بتسمع عبدالعزيز وهو بيكلم اخته ويطمنها كان نفسها تكلم ميرنا وتقولها على اللي عمله عبدالعزيز معاها وحنيته .. واتكسفت تقوله انها عايزة تكلم اهلها ... لانها نسيت تعمل تليفونها تجوال .

عبدالعزيز: سارا مش عايزة تكلمي اهلك

سارا: ...عادي ممكن اكلمهم يعني ؟؟

عبدالعزيز: ايوه اكيد طبعا عادي ..خذي.. الموبيل وكلميهم براحتك

واعطاها التليفون ورنت على اهلها بس ما حدش رد

سارا: محدش بيرد

عبدالعزيز: يمكن نايمين؟

سارا: بس امي بتقوم من بدري..

عبدالعزيز: خلاص ولا تقلقي انا هكلمهم في البيت هخليهم يطمنوهم

سارا: بس انا عايزة اكلمهم

عبدالعزيز: خلاص لما نروح الفندق نجرب تاني



وراحوا ركبوا السياره الي حاجزنها عشان يروحو الفندق ويرتاحوا


وفى بيت ابو عمر

ميرنا : ماما عبدالعزيز اتصل دلوقتي وقال انه وصل وبيطمنكم


ام عمر : طب وليه ما خلتنيش اكلمه .

ميرنا : كان مستعجل وتعبانين من السفر .

ام عمر : ربنا يوفقهم ان شاء الله ويبعد عنهم كل سوء.

ميرنا : ماما هو عبدالعزيز هيسكن معانا هنا في البيت .

ام عمر:ايوة ان شاء لله...

ميرنا : ليه والفيلا الي بابا بانيها له؟؟

ام عمر: مش عارفة يمكن يأجرها لانه مش عايز يطلع من البيت .

ميرنا: طب ليه؟؟

ام عمر: وانا اش عارفني .. خليه يعمل اللي هو عايزه .

ميرنا: بس ما فيش في البيت الا جناحين جناح ليكم وجناح لعمر اوعى يكون عايز ياخد جناح عمر .

ام عمر: لاء طبعا غرفته كفاية واسعة وكبيرة .

ميرنا وهي فاتحة عنيها ومذهولة : بس اوضته ما فهاش حمام ايوة كبيرة بس ماتنفعش اوضة عرايس.

ام عمر: وانتي مالك هو انتي اللي هتقعدي فيها

ميرنا : خلاص انتوا حرين انا ورهف هنوضبها ونخليها احلى اوضة .

ام عمر: يالا ريحتوني .

ميرنا : خلاص يا ماما ولا تضايقي نفسك انا ورهف هانتولى المهمة دي

ام عمر: هي فين اختك

ميرنا : راحت تنام .... هتموت من التعب

ام عمر: طيب اقوم بقى علشان اجهز الغدا.

ميرنا : ماشي يا ماما طيب يا ماما اروح بقى اريح انا كمان لاني تعبانة جدا مانمتش من انبارح
.

وطلعت ميرنا ومرت على اوضة رهف ..الي بجنب اوضتها....رهف كانت نايمة على السرير وتلعب بشعرها وسرحانه ... وبتتلكم في سرها .ياترى تامر قال لسارة انه شافني....بس هو اصلا مايعرفش انا مين....بس يمكن يكون سأل سارة مين لابسه تنوره قصيره وسارا قالت له..بس ما اظن سارا تقوله..واصلا ما اظن عنده الجراءه انه يسألها....الا عنده الجراءه ..هو جرئ جدا ..والا ما كان قال الي قاله..لو انه واحد غيره كان لف وشه لما لقاني من غير حجاب ونزل عالطول مش قعد يبص فيا بالطريقة دي .... بس الحق يتقال هو وسيم جدا ......

ميرنا:ااااااااا ااااااااااااااا يه انتى وصلتى لغاية فين


رهف: هاه ...ما انا قعدة اهو حروح فين يعني

ميرنا : انا بحسبك نايمة وغرقانة في الاحلام اتاري الهانم سرحانة ؟؟؟

رهف ماردتش ولسة سرحانه .........

ميرنا: رهف حبيبتى مالك انتي مش عجباني من لما كنا في الفرح في حاجة حصلت ؟؟

رهف: لا ما فيش حاجة و ايه اللي حيحصل يعني ...بس قلقانة انت عارفة النتيجة لسة ما ظهرتش ومش عارفة الجامعة هتقبلني ولا لاء .

ميرنا : طيب ما تدخلي النت وتشوفي يمكن الناجحين ظهرت .

رهف: بعدين انا موصية اصحابي اول ما تظهر يبلغوني

ميرنا : طيب انا هروح انام شوية لاني حاسة اني هيغمى عليا .

رهف: وانا كمان

ميرنا : اه صحيح يا رهف ماما قالتي اننا نرتب اوضة عبدالعزيز وسارة .

رهف: ليه هم هيسكنوا معانا؟

ميرنا : ايوة احلى حاجة ان سارة تبقى معانا هنا .

رهف: بس ما اتعقدش هينبسطوا هنا طب بابا باني لعبدالعزيز فيلا ليه مش هيسكن فيها .

ميرنا : مش عارفة ... بس ماما بتقول انه يمكن يأجرها

رهف: يأجرررررررها... .....ليه هو مش محتاج فلوس..؟؟؟

ميرنا : بقولك ايه انا مالي يسكن هنا يسكن برة هما حرين انا عايزة انام خلاص انا فصلت شحن .

وطلعت ميرنا وسابت الباب مفتوح

رهف: ميررررررررررنا ..اقفلي الباااااااااااا اااااب

ميرنا: ههههههههههههه ...عندك رجلين قومي اقفليه انت

رهف: ماشي يا رخمة

وقامت وهي متنرفزة وقفلت الباب جامد ...وميرنا راحت لاوضتها وهي بتضحك على تصرفات اختها


عرفتوا مين اللى رهف قبلته فى الفرح
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

الحلقه السابعه


في الفور سيزن هوتيل بلندن .....وصلت السياره الي فيها سارا وعبدالعزيز ... بعد ما نزل الحمال الشنط ....ودخلوا داخل الريسبشن ...سجل عبدالعزيز المعلومات المهمه ...وراحوا فوق للجناح الي حاجزينه...كان الجناح حلو جدا وفخم ...عباره عن غرفه نوم بسرير ملكي كبير ...تطلع على صاله فيها طاوله طعام باربع كراسي وكنب وتلفزيون .....وفيها كمان حمام كبييير ومجهز بكل وسائل الراحه.....

بعد ما خلص الحمال وحط الشنط في الغرفه .....قال لهم انه هيرسل لهم هاوس كيبر عشان ترتيب الشنط .. عبدالعزيز اعاطاه البقشيش ...وقفل الباب وراه...وقتها حست سارا بشعور غريب ..هو خليط من الرهبه والخوف ..دي اول مرة تقعد مع عبدالعزيز في مكان لوحدهم من غير اي حد . ....يوم كتب الكتاب كان معاهم تامر اخوها...ويوم الفرح كانت معهم مي.... وفي الطياره كانت مليانه ركاب...وفي السياره كان معهم السواق...بس دلوقتي هي معاه لوحدها ..... فضلت واقفه ما تتحركش ..عبدالعزيز بعد ما قفل الباب دخل وقعد على الكنبة ..وقام يبص لسارا ..بعدين رفع حاجب لما شافها ما بتتحركش من مكانها ولا خطوه....فحب انه يطمنها شوي...لانه حاسس باللي جواها من رعب وخوف.

عبدالعزيز: سارا مش عايزة تكلمي اهلك دلوقتي ؟

هنا سارا ابتسمت ابتسامه كبيره وهزت راسها علامه الموافقة .... فطلع موبيله .

عبدالعزيز: تعالي خدي الموبيل ولا ناوية تقفي مكانك كدة لغاية بليل

سارا اتكسفت منه زي عوايدها وجات له ...واخذت الموبيل منه... وقبل ماترن ..قام عبدالعزيز واخد شنطه من الشنط ..

عبدالعزيز: انا هروح اخذ شور ..عايزة حاجة تاني

سارا : لا شكرا

وطلع عبدالعزيز وراح لغرفه النوم ...قامت سارا ورنت على اهلها .

صالح: الووو

سارا : الووو ..هلا صلوح..

صالح: ايوة ..مين..معايا

سارا: انا عمتك ..ماعرفتنيش؟؟

صالح بصوت عالى خلى جدته ام محمد ومها مرات عمه يلتفتون له: عمتىىىىى سارا.....

سارا: ههههههههه انت بتعمل ايه عندنا من الصبح يا صالح .

صالح : عمتى انا نمت في اوضتك امبارح..

سارا: ههههههه ما يالا سلام على السرعة خلاص اتصرفوا في اوضتي كدة عالطول

ام محمد لما عرفت ان صالح بيكلم بنتها على طول قامت وسحبت السماعه من حفيدها...

صالح : لحظه يا تيتة ... لسةما كلمتش عمتي عايزة اقولها على حاجة

ام محمد وهي بتصرخ في صالح هات التليفون : الو ازيك يا سارا ..عاملة ايه يا حبيبتي وحشتينا جداااا يارب تكوني مرتاحة .

سارا لما سمعت صوت امها ..تجمعت الدموع في عنيها وحست انها خلاص هتعيط ..

سارا: ازيك يا ماما عاملة ايه والله انتوا اللي وحشتني قووووي ... يا ماما انتوا فين من ساعة رنت لكوا وما حدش رد عليا .وقعدت تعيط ؟؟

ام محمد: بس يا حبيبتي ليه بتعيطي ما ينفعش كدة انت لسة عروسة ... معلش انا سمعت التليفون لما رن بس كان بعيد عني ولما وصلتله كان فصل ... وانت عاملة ايه وعبدالعزيز اخباره ايه ...

سارا وهي بتعيط: ياماما انا عايزة ارجع مش عايزة اقعد معاه هنا ..

ام محمد وقلبها بيوجعهامن كلام بنتها وهي ماسكة دمعتها عشان تصبر بنتها .او تحسس بنتها انه مش حلوا ان البنت تتجوز وتطلع من بيت اهلها وهي مش راضية .

ام محمد: ليه يابنتي هو عملك حاجة

سارا: لا ما عمليش حاجة بس انا عايزاكم

ام محمد: هههههههه الله يهديك يا بنتى خضتيني

سارا: طيب تعالوا انتوا

ام محمد: بس خلاص يا سارا . انتي دلوقتي واحدة متجوزة وهي فترة وحتتعودي على جوزك .وبس بقى لحسن جوزك يسمعك ؟

سارا: لا هو في الحمام ؟

ام محمد: وانتي بتتكلمي منين ؟

سارا: من موبيله

ام محمد : خلاص يالا بقى روحي علشان التليفون بس اسمعي هوصيكي على حاجة ... ولازم تسمعي كلامه كويس ...ربنا امر المرأة بطاعة جوزها وخلي بالك من جوزك واسمعي كلامه ..

سارا: حاضر يا ماما ..

ام محمد: خلاص يا قمر اوعي تعيطي وبابا وكلهم هنا بسلموا عليكي

سارا: الله يسلمهم وسلمي على بابا قووووي

ام محمد : حاضر يوصل ان شاء الله وابقي طمنيناعليكي ماشي يا جميل

سارا: حاضر يا ماما

ويطلع عبدالعزيز من الحمام بعد ما اخذ شور وحلق وبدل ملابسه ...كان شكله روعه ...اول ما شاف سارا عرف انها كانت بتعيط ..عقد حواجبه ولا علق ..وراح عند الباب وحط ورقه عدم الازعاج عشان اذا جات الهاوس كيبر ما يدخلش...سارا اول ما طلع شافته بعدين لفت من الجهه الثانيه

ام محمد: يالا يا حبيبتي خلي بالك من نفسك وسلمي على جوزك .لااله الا الله

سارا : حاضر يوصل ... محمد رسول الله

وقفلت التليفون وجيه عبدالعزيز وقعد جمبها على الكنبة وهو شكله تعبان ايوة هو فاق لما خد الشاور بس برضه عايز ينام ... قامت سارة واخدت شنطتها علشان تاخد هي كمان شاور

عبدالعزيز: اهلك عاملين ايه .. اعتقد انك كلمتيهم

سارا: ايوة كلمتهم وامي بتسلم عليك

ولفت عليه .... وفاجاها بشكله...كان حلو قوووي..سارا وهي بتتكلم في سرها دى كل شوية بيحلو هو بيعمل ايه في نفسه .

عبدالعزيز : الله يسلمها ...

سارا: عن اذنك شوية هاخد شاور وارجعلك

عبدالعزيز بسخريه: اذنك معاك..

سارا راحت وهي بتضغط على اسنانها ...ياربي الانسان دى ما فيش فايدة فيه دايما يحرجني ...دخلت الحمام ..وعجبها قووووي...كان كبير وفيه بانيوا واسع كانه سرير ..وحول البانيو رغوة سباحه وعطور وروائح وغيرها..يعنى الواحد الي يشوف الحاجات دي يتمنى يفضل جوة ما يطلعش...بس هي قاومت الاغراء ...واخذت شور سريع ..يزيل تعب السفر...بعدين دورت على حاجة تلبسها ...شافت فستان ناعم جداااا لبسته ....وسرحت شعرها ..ووحطت بس كحل وملمع ...وطلعت من الحمام ..ولما بصت على عبدالعزيز لقيته فارد نفسه على السرير



 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

يا نجمه
حرام عليكى
انتى عماله تشوقينا وتقفلى الحلقه ودة كلام يعنى
بس تامر بيحب بنت تانيه كدة رهف هتزعل
المهم كملى انا نفسى اشوف سارة سعيدة مع عبدالعزيز وهو كمان سعيد معاها
نفسى تقولى انه حبها
يلا انا مستنيه الباقى
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

شوقتينا يانجمة

بس الحلقات كل مرة بتكون احسن من اللى قبلها

منتظرين باقى الحلقات
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

يا نجمه
حرام عليكى
انتى عماله تشوقينا وتقفلى الحلقه ودة كلام يعنى
بس تامر بيحب بنت تانيه كدة رهف هتزعل
المهم كملى انا نفسى اشوف سارة سعيدة مع عبدالعزيز وهو كمان سعيد معاها
نفسى تقولى انه حبها
يلا انا مستنيه الباقى


مش هقوووووووووووووول ههههههههههههههه

هتعرف فى الحلقات ان شاء الله

منوررررررررررررنى يا قمرتى
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

شوقتينا يانجمة

بس الحلقات كل مرة بتكون احسن من اللى قبلها

منتظرين باقى الحلقات


وهذه هو المطلووووووووووووووب

تسلمى يا ميرووووو يا قمر

تابعى معى
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

الحلقة الثامنه



عبدالعزيز بعد ما طلعت سارا من الحمام....كان اول مرة يشوفها بوضعها الطبيعي...يعنى يوم الخطوبة وكتبت الكتاب والفرح البنت ما بتبقاش على طبيعتها..... واول مرة يشوف شعرها وهو مفرود على ظهرها ...كان واقع على كتفها وهو مبلل...بس مخليها في قمه الطهاره والنعومه...بجد سارة عجبته جدااااا ....قام يبصلها بنظرات ..سارا ما قدرتش تفهمها او تفسرها ....بس مش سارا الي تتاثر به ...من غير ما تتكلم طلعت من الغرفه...

عبدالعزيز: على فين انتي مش ناوية تنامي وترتاح من السفر .


سارا: لا مش تعبانه..

عبدالعزيز: ليه مش عايزة تنامي

سارا: نمت في الطياره..... حتفرج على التليفزيون

عبدالعزيز: براحتك... انا تعبان وحنام ..وما حدش يزعجني كل واحد يحاول ينرفز التاني...سارا بتطنيشها لعبدالعزيز..... وعبدالعزيز بسخريته واحراجة لسارا...طلعت سارا وراحت للصاله وقعدت تتفرج على التلفزيون...وسر حت

............... ............... ......
شعرها الحريري مغطي وجهها ...وهي لامه رجليها لان الكنبة اقصر منها ...ونايمه...كان شكلها مزيج من الطفوله والبراءه... تحركت وكانها حسةان في حد يراقبها ... بس ما فتحتش عنيها .. قرب منها وهمس لها...

عبدالعزيز : سارا قومي..


قام عبدالعزيز بعد شعرها عن وجهها ...وحطه ورى اذنها ..عشان يشوف تعابيرها ..همهمت.....شاف ها معقده حواجبها وهي عابسه...ابتسم بتلقائيه من شكلها... هزها من كتفها ...هنا فتحت عنيها وهي مش مستوعبه ... شافت وجهه قريب منها قوووي...

سارا وهي خايفه: انت بتعمل ايه ...؟؟؟؟؟؟

ابتسم عبدالعزيز وبعد عنها ...

عبدالعزيز: قااعد اتامل مراتي ..حرام؟؟

سارا: من امتى وانت هنا.؟؟

قعدت وظبطت فستانها ...وهي لسة حاسة ا نها مدروخة وما فقتش ...لاحظت ان عبدالعزيز لابس وكانه حيطلع... كان لابس بنطلون بيج ..... مع تي شيرت اسود ..بس كان شكله حلو قووووي ...خصوصا انه عريض من فوق شوية ....

عبدالعزيز: امممم من وقت ايه؟

سارا : لا ولا حاجة ...وقامت

عبدالعزيز مسك اديها وقال: ليه نمتى هنا؟؟

سارا ما توقعتش منه يسالها السؤال ده

سارا: لا بس وانا بتفرج على التليفزيون نمت وما حستش بنفسي انا نايمة فين لغاية لما قومتني .

عبدالعزيز بصلها بصة عدم اقتناع .. انا عارف انت نايمة هنا ليه بس حعدهالك .....

عبدالعزيز: طيب يالا روحي صلي الظهر والعصر والبسي علشان حنتطلع نتمشى ونتغدى


سارا : طيبوطلعت وراحت للغرفه..... بعد ما طلعت من الحمام ... صلت ...و فتحت شنطتها وطلعت منه بنطلون سماوي مع بلوزه بيضى ....ولبست فوقها جكيت سماوي طويل جاي مع البنطلون .......ولبست معه طرحة سماويه ...فيها نقوش بيضا بس حلوه....واخذت معها شنطه صغير.... طلعت من الغرفه وشافت عبدالعزيز يقلب في كتاب صغير....وشعره واقع على جبهته
....

سارا: انا جاهزه...


عبدالعزيز رفع راسه وشافها : اوكي يالا...

وقام ...وطلع هو سارا من الغرفه .....وهو طالع من الفندق ..ساله البواب اذا كان عايز سياره ...والا يفضل يمشى..... لف لسارا وسالها عايزة ايه تمشي ولا نجيب سيارة......

سارا: الجو حلو خلينا نمشى ...

عبدالعزيز : اوكي يالا .... طيب عايزة تروحي فين ..؟؟؟

سارا: انا ما اعرف مكان ...اول مره اجي لندن...

عبدالعزيز: اممم تبين تروحي السوق ...والا بارك ...والا نتمشى ...

سارا: اي حاجة

عبدالعزيز : اوكي خلاص ....

ووقف تاكسي ...كانوا طول ما هما ماشيين يتكلموا...... طلب من السواق ينزلهم عن شارع اكسفورد ...... بعد ما نزلهم السواق...قاموا يتمشون ... بعدين دخلو مطعم وتغدوا....... بعد ما خلصوا غدى ...رجعوا يتمشوا تاني .....

عبدالعزيز: عايزة تروحي الهايد بارك...والا نركب سفينه في نهر التايمز؟؟

سارا: نروح الهايد بارك ...انا صحابي دايما يتكلموا عنها ....

وراحوا الهايد بارك وقعدوا في كافيه.... وبعد ما قرب الليل ...الساعه كانت حول التاسعة . .... والشمس خلاص غربت... راحوا لمطعم وتعشوا ... بعدين اخذوا تاكسى...ورجعوا للفندق........

...............
بعد ما دخلوا الغرفه ... شافوا كل شي مرتب...واضح ان الهاوس كيبر رتبت الشنط.... راح عبدالعزيز وفتح الدولاب عشان يطلع له لبس ويغير.... بس هو ماكانش بعرف ملابسه فين بالظبط ...ففتحت الدولاب الي فيه ملابس سارا...وكانت قمصان نومها بالواجهه ...سارا مارضت تشترى لها قمصان... وكل الي عندها من هدى ومها...الي يوم شافوها مو راضيه تشترى ..اشتروا لها هم........عبدال عزيز اول ماعرف خطأه قفل الدولاب ولف على سارا ..الي كانت وراه...شافها قاعدة على حافه السرير وتلعب بطرف طرحتها الي حاطتها على كتفها ومنزله راسها.... وشعرها مغطي شوي من وجهها الاحمر.... عرف عبدالعزيز انها عرفت هو شاف ايه .... ماعلقش على الموضوع فتح الدولاب الثانى ...وشاف ملابسه ..طلع منها الي هو عايزه وراح للحمام ........
اول ما طلع عبدالعزيز ...قامت سارا على طول ..وراحت للدولاب ..وحطت ملابس نومها بالنهايه..علشان ما تبنش اول ما يتفتح الدولاب ...و راحت للصاله.... كانت خايفه ...ومش عارفة ايه اللي راح حيحصل ..او حيتصرف ازاي معاها ...بس هي لغتية دلوقتي مكسوفة من عبدالعزيز ومش عايزة يكون في احتمام بينها وبينه ومش عارفة تعمل ايه وازاي حتنام معاه على سرير واحد ... والجناح دى كله ما فهوش الا السرير دى... يعنى تنام على الكنبة...بس مش مريحة خالص ..وهي تعبانه وعايزة تنام على حاجة تريحها ...سمعت باب الحمام يتفتح ......طلع عبدالعزيز.... شاف غرفه النوم فاضيه ,,,,راح للصاله وشاف سارا جالسه فيها...

عبدالعزيز : مش ناوية تنامي ولا ايه


سارا: ان شاء الله

وقامت اخذت لها بيجاما حرير... وراحت للحمام.... بعد ما اخذت لها شور...لبست البيجاما... ونشفت شعرها بالاستشوار.... الي طاح على كتفها .... كان نفسها ماتطلعش من الحمام...اللحظه الحاسمه وصلت... مش عارفة تتصرف ازاي ...صح انها كانت تتمنى يصير أي شي ياجل هالموضوع او يمنعه..... واليوم تحققت امنيتها ......ماعرفتش تقول ايه ... تمنت الارض تنشق وتبلعها ....ياربي اعمل ايه ولا اتصرف ازاي انا مرعوبة ......حست بالدموع تتجمع في عنيها ..... مش عايزة اعيط ولا عايزة اطلع
............... ............... ...

اتأخرت قوي في الحمام بقالها ساعة...احتار عبدالعزيز ولا عارف يتصرف..... يخبط عليها الباب ويشوف بتعمل ايه ولا يسبها على راحتها ....ولسة قايم يروحلها...الا وهي بتفتح الباب وطلعت ...

عبدالعزيز: ليه كمان ما نمتيش جوة زي ما نمتي في الصالة ....

سارا الي كانت خايفه ومرتبكه ماردتش عليه ولا كانه بيكلمها ...

حب عبدالعزيز يحرجها لانها نرفزتوه بتطنيشها

عبدالعزيز: شايفك لابسه البيجاما دي ...ليه والقمصان الي ماليه الدولاب لمين ؟؟

هنا سارا انقلب وجهها ...ما توقعت ان في انسان ممكن يقول الكلام دى لمراته في اول ليله ... معقول الشخص دى ماعنده احساس... ماعندهش دم .... حست انها خلاص حتعيط ... بس هي مش عايزة تعيط قدامه ... لفت وجهها الجهه الثانيه عشان ما يشوفهاش ...وقعدت على حافه السرير ..... عبدالعزيز حس انه احرجها ونرفزها قوووي .... ندم على الي قاله وعرف انه مالهوش داعي انه يقوله .... راح لها وقعد جمبها ......

عبدالعزيز: سارا ...ما تتكسفيش مني انا جوزك المفروض ما تتكسفيش

سارا الي كانت موصله ..وخايفه ..ومرتبكه .... المفروض يهون علي الامر مش ينرفزني ... ظلت لافه على الجهه الثانيه ولا ردت عليه.....

قام عبدالعزيز ..لف وجهها لجهته بيده ........شاف عنيها غرقانه في الدموع ...وعرف انها خلاص حتعيط ....

عبدالعزيز: خلاص ..انا اسف ما كانش قصدي ..؟؟

وهنا سارة ما قدرتش تمسك نفسها وحطن ايديها على وجهها وقعدت تعيط ........عبدالعزيز مش عارف يتصرف ازاي ... هو عاده اذا عيطت وحده من خواته .... يسبها ويخليها ويمشي عنها...بس دلوقتي لو عمل كدة وسب سارة حتتحطم ..وباذيها .... صعبت عليه ... ..فضل ساكت لغاية لما هديت .... شافها ما هديتش بالعكس دي زادت اكتر ....مع انها بتعيط من غير صوت ...بس كان كتفها بيتحرك ...ومن فتره لفتره تشهق.... بجد صعبت عليا قوووي .

سارا بين شهقاتها : عايزة ماما ...

عبدالعزيز حط ايده على كتفها ... وهو كان مرتبك..موقف اول مره يمر عليه...ما توقع انها حساسه للدراجتي ...ياربي ايه الحل

عبدالعزيز: سارا خلاص ..قلتك اسف ... مش حقولك اي حاجة تانية تزعلك ... بس انت ما تعيطيش ..
ماردتش عليه .. وكملت عياط...حاول يهديها بس مش عارف ازاي ...

عبدالعزيز: والله اسف ..عشان خاطري ..ما تعيطيش...

سارا وصوتها كله عياط: ابعد عني.... عايزة ماما ... عايز اكلمها

عبدالعزيز: سارا الله يهداك ...تكلمي مين دلوقتي الوقت متأخر ... وبعدين حيقلوقوا عليكي كدة ..

سارا : ماليش دعوة عايزة اكلمهم

عبدالعزيز وكانه يكلم طفله: خلاص ولا يهمك حنكلمهم بكرة .... بس انتي بطلي عياط الموضوع ما يستهالش كل العياط دى ... انت عايزة ايه حعملهمولك بس تبطلي عياط .. سارا شالت ايديها من على وجهها ..ومسحت دموعها... لما شافها عبدالعزيز بالطريقة دي ..حس بجد انها صغيرة ومالهاش تجارب في الدنيا دي ..

سارا: نرجع بكره مصر....

انصدم عبدالعزيز: انتي بتتكلمي جد لسة ما كملناش يوم وانتي عايزة ترجعي مصر...ما ينفعش ..بكره حخرجك مكان جميل جدا حتتبسطي فيه

سارا : بس... انا مش عايزة اقعد هنا

عبدالعزيز بصوت هادي يحاول يهدي سارا: لندن حلوه...وانا متاكد اول ما تشوفيها وتتفرجي عليها كويس ..انتى اللي مش حتبقي عايزة ترجعي مصر ....والجو كمان هناك حر دلوقتي انت ناسية ان احنا في الصيف .

سارا: طيب ما نطولش هنا

عبدالعزيز: ولا يهمك ما مش حنطول يالا قومي استعيذي من الشيطان واغسلي وشك وروحي صلي ركعتين وحتحسي براحة اكتر .

اول ما قال لها عبدالعزيز الكلام ده ....رجعت سارا تعيط من اول وجديد... ودلوقتي هو ما صدق انها هديت تعيط تاني....ايه اللي حص تاني هو انا قلت ايه عشان يزعلك دلوقتي

عبدالعزيز: سارة مالك ...خلاص انا ارتحت انك هديتى ..ليه بتعيطي تاني قولى لي ..

سارا ما عرفتش ايه تقوله وفضلت تعيط

عبدالعزيز: خلاص عايزانا نرجع مصر ؟

سارا وهي بتعيط : لا خلاص مش عايزة

عبدالعزيز وهو مضايق ومحتار يعمل ايه معاها

عبدالعزيز: طيب انتى عايزة ايه وانا اعملهولك بس من ما تعيطيش

سارا: مش عايزة حاجة وكلمت عياطها

عبدالعزيز حس انه خلاص اتخنق مش عارف يراضيها بايه ..حاوله معها ولا نافع اي حاجة .....حاول يلطف الجو شوية وبرضه مش نافع

عبدالعزيز: طيب خلاص ما تعيطيش ... بيقولوا ان العياط بجعد الوجه بسرعة وانا مش عاريز مراتي الحلوة دي تعجز قبلي ...

ما هتمت سارا بكلامه وقامت من السرير ...وراحت للحمام...على طول راح وراها عبدالعزيز ...ومسكها من ايدها ...لفت عليه ووجهها كله دموع .... بجد كان شكلها روعه ..حتى وهي بتعيط...تجنن ...وهي نايمه....وهي مكشرة.. بجد تحفه من الجمال......... ..كان نفسه يشفها وهي بتضحك ...عمرها ما ضحكت قدامه...

عبدالعزيز: رايحة فين

سارا :حروح اغسل وشي...

عبدالعزيز: لا مش حتدخلين الحمام وانتى بتعيطي كدة مش كويس

سارا: خلاص انا ما بعيطش دلوقتي

عبدالعزيز جرها من ايدها ورجعها مكانها....قعدها على حافه السرير ..وقعد جمبها قوووي ....ويدها لازالت في ايده ....سارا نزلت راسها ...قام عزيز ورفع وجهها...وحط عينه بعينها....

عبدالعزيز: ودلوقتي ممكن اعرف ليه الدموع دي ...سارا انتى ما مش عايزاني ....انتى مجبوره علي..عمي شوقي اجبرك صح ؟؟

هنا سارا ماعرفتش ترد عليه ..

سارا بصوت واطي:بابا متحضر مستحيل يجبر بنته على حاجة هي مش عيزاها ازاي بقى يجبرني على الجواز ...

هي نفسها استغربت من ردها...بس ما تقدرش تقول له انها مجبورة على الجواز .... يمكن لانها شافت منه حنان ما توقعتهوش ...ودى اللي عايزاه المراه من الرجل...انه يحن عليها زي ما يحن على طفل..

عبدالعزيز: طيب ممكن اعرف سبب الدموع دي

مش عارفة تقول ايه .وما تقدرش تقول ...بتتكسف...صح انه جوزها...

سارا ودمعه نازله من عينها: ولا شي ...

عبدالعزيز مسح الدمعه باصبع ايده الي ماسكه ذقنها....

عبدالعزيز: لا الدمعة دي ليها سبب سارا انا جوزك دلوقتي ...يعنى شريك حياتك ..تعرفي يعنى شريكك...المفروض تشاركينى بكل حاجة ...وتقوليلي ايه اللي مضايقك ... مش معقوله كل دى الزعل من كلمتىين من شوية ؟؟؟

سارا: انا...اا... وسكتت

عبدالعزيز: انتى ايه قولي ...

سارا رجعت تعيط تاني : ما قدرش ..والله ما اقدرش اقول لك....

عبدالعزيز ماحبش يضغط عليها اكتر من كدة بس اكيد سبب كبير..قال اسيبها دلوقتي وبعدين تقولي من نفسها ...

عبدالعزيز: خلاص يا سارا الموضوع ما يستهالش ... خلاص يا ستي انا مش عايز اعرف منك حاجة ... ولو انتي احتجتيي حاجة في اي وقت انا موجود .خلاص بقى يالا بطلي عياط وقومي اغسلي وشك وصلي على النبي واهدي كدة ....قام وطلع من الغرفه...ياترى راح فين ....مسحت دموعها بيدها ....ياربي انا عيط كثير قدامه.......وال له عيب .......راحت للحمام

..وغسلت وشها .... حست بتعب وانها عايزة تنام..بس كدا حنرجع من الاول وجديد ....يووه امل ايه ......

رجع عبدالعزيز وبايده كاس ماية.... شاف السرير فاضى... والغرفه مافيهاش حد....لف على الحمام شاف بابه مقفول...خاف انها دخلت وكملت عياطها جوة .... ومعروف ان الحمام مكان تجمع الجن والشياطين ..والعياذ بالله ...ومش كويس حد يعيط فيه او حتى يطول فيه ...راح للحمام ودق الباب...

عبدالعزيز: سارا...بتعملي ايه ..


محدش رد عليه ..قام ودق الباب جامد ..

عبدالعزيز: سارا ردي علي ..ردي يا سارا

سارا: ما بعملش حاجة
...
عبدالعزيز حس ان صوتها لسة مش طبيعي....

عبدالعزيز: طيب ياللا اطلعي ..لو ما كنتيش بتعملي حاجة ...

سارا: دقايق بس..

خاف عليها من بجد...

عبدالعزيز: 3 دقايق ولو ما طلعتيش حكسر الباب واطلعك فاهمة ..

سارا غسلت وجهها مره ثانيه ..وطلعت من الحمام بعد ما سمت بالله.....شافت عبدالعزيز ينتظرها ..اول ما طلعت اداها كأس الماية ....

عبدالعزيز: اشربي دى وحتهدي ان شاء الله .....

اتكسفت منه ..حركاته غريبه ومتناقضه...ساعه يكون في قمه الحنان والعطف... وساعه في قمه الاستفزاز والقسوة والسخريه اخذت منه الماية ..وشربتها....

سارا: شكرا....

عبدالعزيز: يالا روحي نامي وما تشيليش هم ماشي ....

سارا: ان شاء الله...

وفضلت واقفة.... حس عبدالعزيز انها مكسوفة منه ..مش قادره تروح للسرير وهو موجود... راح طلع من الغرفه..

سارا: عبدالعزيز....

كانت دي او مره تناديه باسمه .... (((سارة تطورت)))...لف عليها وقام يبصلها بنظرات الاستفسار ..بالعربي يعنى عايزة ايه ....

سارا: رايح فين ...

عبدالعزيز ابتسم.....: حروح الصالة عندي اوراق عايز اشوفها عشان الشغل ... ليه في حاجة عايزة حاجة ؟؟؟؟

سارا وهي مكسوفة : لا شكرا..طلع ..وراحت هي للسرير وحاولت تنام..بس ما قدرتش.....كان عبدالعزيز متمللمل في الصاله .. ماكانش عنده شغل ولا حاجة...بس ما حبش يحرج البنت

..وعرف انها مكسوفة منه..وسر عياطها على اساس انها خايفة ومرتبكة ...مع انها مراته وحلاله..بس هو مش عايز يجيها بالغصب..باللين احسن...وغير كدا انهم بقالهم ليلية بس متجوزين..وهو افكاره مش متحجره ..يعنى يعرف ان الرجوله ما تتقاس بالحجات دي ....بعد ساعه ونص..تاكد انها اكيد نايمه دلوقتي.... دخل للغرفه باقل صوت مممكن... وراح للسرير ...شافها نايمه على طرفه...شوية وحطع.. وسايبة السرير كله فاضي ....ابتسم واتمدد على الجهه الثانيه....

سارا كانت صاحية ولسة ما نمتش ... وفضلت جامدة وصامدة في مكانها اول ما دخل عبد العزيز الاوضة ........لغاية لما حست انه نااااااام خلاص.... بعدين استريحت... ياترى انا كنت ظالمته..شكله حنين قوووي... والا ماكانش راعى شعوري بالطريقة دي ..ميرنا ورهف ما يعرفوش اخوهم كويس ..والا لو شافوا ايه اللي عمله معايا ما كانش قالوا عنه انه ما عندهوش احساس... بس يمكن انا غير اخواته انا مراته ... سارة حست براحه غريبه ما توقعهاش .... ونااامت
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

روعة روعة بجد سلمت يداك حبيبتى

كمان حلقة علشان خاطرى يا نجومة

دا أنا أختك مش كدا ولا ............؟

عموما منتظرة ومتابعة بقية الأحداث
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

الحلقة التاسعة

حست سارة باشعه الشمس على عنيها...لفت على الجهة الثانيه ..وادت ظهرها للشباك..... بس خلاص النوم راح وقلقت وماعرفتش تنام تاني ..فتحت عنيها .... استوعبت سارة وقالت ادى دي مش اوضتي انا فين ؟؟؟.... وشافت عبدالعزيز وهو نايم جمبها.. اتقلب ولف على الجهة التانية ...شافت وشه... كان نايم بهدوء..... وكانه طفل مش جوزها... مش شايل من هموم الدنيا اي حاجة.... قعدت وفضلت تتـأمل في ملامح وشه الجميلة... دي فرصتها انها تشوفه براحتها من غير ما يحس ....... فجاه عبس...شكله بيحلم ... ياترى ايه اللي بيفكر فيه...الانسان دى عبارة عن مجموعه من الاسرار..... افتكرت ايه اللي حصل انبارح.... وازاي هو اتصرف معها... وحنانه الغير متوقع ... ابتسمت ... وقامت من السرير ...راحت عليهم نومه ...والساعه كانت 11 الظهر.... بس ليهم حق انهم يناموا لغاية دلوقتي ..... دى بقالهم يومين ما نموش .. وكمان سارة ما خلتش عبدالعزيز ينام الا على الساعة 2 ونص..... وهي ما نمتش الا على وش الفجر .... قامت واتصلت بالريسبشن ... وطلبت قهوه لشخصين . وفطاير.... وراحت للحمام.....
......


عبدالعزيز فتح عنيه ... وعلى طول لف جهة سارة ...ومالقاهاش جمبه ... ياترى هي راحت فين .. وبص للساعة اللي في ايديه ولقاها الساعة 11 ونص الظهر ...يووه تاخرت قوي في النوم .... هو عادة بيصحى من الساعه 7 ..وصلاة الفجر فاتته كمان .... وبسرعه يقوم ... ويتوضى ويصلى....وبعد ما لبس وجهز .... طلع للصاله وشاف سارة قاعدة وتقلب بقنوات التلفزيون .... اول ما دخل ..لفت عليه ..


سارا مبتسمه وهي مكسوفة: صباح الخير
..

عبدالعزيز لما شافها ابتسمت ما قدرش يقاوم وردلها الابتسامة

...
عبدالعزيز: صباح ايه بس ... ماشي يا ستي ولا يهمك صباح النور.... انتي صحيتي امتى؟؟

سارا: تقريبا من نص ساعة كدة ..

عبدالعزيز: وليه ما صحتنيش .... انا ما كنتش اتوقع اني تعبان للدرجة دي ... انا انبارح حطيت راسي على المخدة ما حسيتش بنفس الا دلوقتي ...

وقعد على الكنبة بكل قوته... والباب خبط وهما قاعدين....

عبدالعزيز وهو مستغرب: مين اللي بيخبط علينا دلوقتي ...

سارا وهي مكسوفة ومحرجة : انا اتصلت بالريسبشن وطلبت منهم قهوه وفطاير ... عادي يعني ؟؟

عبدالعزيز: طبعا عادي ...كويس انك عملتي كدة ..لاني مصدع جدا وكان نفسي في قهوة...



وقام فتح الباب واخذ من الراجل العربيه الي فيها القهوه والفطاير......و اداه البقشيش...... وقفل الباب وراه...
وقعدوا يشربوا القهوه وياكلوا الفطاير ....وهم ساكتين..عبدالعز يز مالهوش نفس يتكلم ..وهو عادة بعد ما يصحى من النوم ما بيحبش يتكلم .. ..الا بعد ما يفطر ويشرب قهوته ..وسارة عايزة تتكلم بس مش عارفة تقوله ازاي.....بعد حول نص ساعه ...والتلفزيون طبعا شغال ..يعنى في اصوات مش هدوء تام ....

عبدالعزيز: يالا ياسارة مش عايزة تخرجي النهاردة
......

سارة فرحت ان عبدالعزيز قطع الصمت اللي كان حيموتها ..

سارا: براحتك ...

عبدالعزيز : اوكي قومي البسي حاجة تقيلة شوية لان النهاردة برد ... واحنا يمكن نتأخر مش حنيجي الا بليل ...

سارا: حاضر ..ان شاء الله..

وعلى طول تقوم تلبس طقم من شانيل بنطلون وبلوزه ...حلو جدا وفخم ..وشوية ثقيل .. واخدت معها شنطه جايه مع الطقم ولبست حجاب .... وحطت ملمع وكحل خفيف ... وطلعت ...

سارا ببتسامه : انا جاهزه...

شافها عبدالعزيز ... ومن غير ما تتغير تعابير وشه ...

عبدالعزيز: طيب يلا ...


وطلعوا من الفندق .... واتمشوا شوية ..وبعدين ركبوا باخرة في نهر التايمز .....كانت عباره عن باخرة ومطعم ...وتغدوا فيها ..... وقعدوا على سطح الباخرة...كان الجو يجنن..مع انه يميل للبروده ...بس الشمس كانت مشرقه ... والجو دى نادر تشوفه في لندن ..مش هي مدينه الضباب ... الباخرة كانت مليانه .... يعنى الكل يحاول ينتهز فرصه الجو الجنان دى ....... سارا كانت مبسوطه جدا بالفسحة دي .... مع انها مستغربه شوية من عبدالعزيز..الي كان جامد قوي ..ولا بيتكلم .....يعنى اذا كلمها قال لها كلمه او كلمتين.... عايزة ايه .. مبسوطه ولا لاء.... بس دى اللي قدر عليه طول اليوم ..... يالا عادي ...نصيبي اكتشف الانسان دى واعرف طبعاه ..لسة متزوجين لازم اصبر.... وهو بقى جوزي دلوقتي ولازم اتقبله بكل عيوبة واتأقلم معاها ....... يمكن الانسان دى هادي بطبعه .. بس ميرنا اخته قالتلي ان هو مش هادي .......وخصوصا عبدالله اخويا اقرب واحد له ..وعمره ما قال انه هادي.....بالعكس كان بيقول المكان اللي ما يكونش فيه عبد العزيز ما تكونش حلوة وليها طعم..... خلاص مش حخرب اليوم ... خلينى اتبسط احسن وكفاية نكد بقى ..هو بصراحه مش مقصر وحاول يبسطنى......


طول الوقت وسارة بتفكر في الافكار دي ..كانت سرحانه وهي بتتفرج على البحر وهي مبسوطة على حافه الباخرة ..... وهي مش حاسه بالشاب اللي قاعد في الجهة التانية وبيرقبها وحياكولها بعنيه ...... قاعد يتامل البرائة والجمال دى كله ..... عبدالعزيز كان نازل الكافتيريا عشان يجيب عصير ... وهو جاي لسارة ..لفت نظره الشاب اللي قاعد يتاملها.... ما قدرش يتحمل... حس انه عايز يروح ويضربه ...ازاي يبص لمراته بالنظرات دي ... بجد راجل ماعندهوش دم ... ومراتي متسترة ومش لابسة اي حاجة تلفت النظر .. يعني سايب البنات كلهم ويبص لسارة ... والنار في قلبه مشعللة ...وبسرعه يروح لسارة..ويمسكلها من دراعها ..وجرها معاه..وسارة مستغربة من تصرفه ..مش عارفة ماله عبد العزيز..وليه يجرها بطريقة دي....


سارا: أي
.....مالك ... وليه بتمسكني بالطريقة دي ..

عبدالعزيز وعنيه حمرة من العصبية : تعالى حندخل جوة ...

سارا: طيب ليه الجو حلو.. وسيب ايدي ... ليه مسكني بالطريقة دي ... ايدي وجعتني قوووي .

استوعب عبدالعزيز انه ضاغط جامد على دراعها ... خفف شده اديه شوية ...هي مالهاش ذنب ..ولا حاسه اصلا بالراجل اللي كان بيبصلها..... المفروض يعقل ... ولا وما يغرش من الموضوع دى .... بس هو ما بيحبهاش علشان يغير عليها بالطريقة دي.... لالا الغيرة دي في كل راجل على مراته سواء كان بيحبها ولا لاء...

عبدالعزيز: انتى ما بتتكسفيش من نفسك ...كان في راجل برة عمال يبصلك وانت مش حاسة يا هانم ...وبتتفرجي على البحر ...

سارا: انت اللي سيبتني ورحت ... وانا اصلا ما كنتش واخدة بالي منه انا كنت باصة للبحر وبتأمل جماله ..

عبدالعزيز: المفروض تيجي وراية ... ومش عايزك تبعدني عني المرة الجاية فاهماني

سارا اتغاظت منه قوي ( وهي بتتكلم في سرها ) ..هو ليه بيتصرف كدا .... انا ماعملتش حاجة... كل دى عشان قاعدة برة لوحدي ..... بس هو اللي سابني برة دى ادى اووووف .... لو كان عايزني اجي معاه كان قالي ...... ليه ينكد علية اليوم دى انا كنت مبسوطة ياساتر ......


عبدالعزيز: مالك هو كلامي مش عجبك ولا ايه ؟؟

سارا : ليه هو انا قلت حاجة ولا اتكلمت ...

عبدالعزيز: مش لازم تقولي ..شوفي بوزك شبرين ازاي..

سارا: انت عايز مني ايه .... انا ايه اللي عملته علشان تترفز عليا بالطريقة دي

وقعدت على الكرسي اللي جوة في السفية وقعد جمبها عبد العزيز ....

عبدالعزيز: انا مش عايز حاجة بس المفروض لما تشوفي الرجالة كدة برة كنت جيتي ورايا من غير ما قول ...

سارا: انا ماحسيتش بحد انا كنت سرحانة في البحر ... وبذمتك حيشوفوا فيا ايه وانا محجبة كدة ويسيبوا الناس اللي مش لابسة حاجة ويبصولي ....

وعبدالعزيز في سره (( هي مش عارفة ان في شاب كان بيبصلها وما شلش عينه من عليها ... بس هو ما رضيش يقولها كدة )))

عبدالعزيز : ولو بردة ماتنسيش ان احنا في لندن والعرب كتير هنا وهما ما بيصدقوا يشوفوا وحدة عربية ...

سارا: طبعا ما انت لازم تقول كدة ما انت عندك خبرة في الحاجات دي مش كدة ...

عبدالعزيز: بقولك ايه لمي نفسك واعرفي انتي بتقولي ايه قبل ماتتكلمي فاهمة ؟؟؟

سارا وهي مصدومة من اللي قاله وبتقول في سرها ... ياسلام هو انا قلت ايه لازم يجرحني بكلامه ويكسفني ..

سارا:طيب امتى حنروح علشان انا تعبانة ..

وبالفعل كانت تعبانة بطنها وظهرها بدأوا يوجعوها ..

عبدالعزيز : ماتخافيش حنوصل دلوقتي ... وانا كمان اتسدت نفسي من الباخرة دي ..



بعد ما وصلت الباخره .... ونزلوا الركاب...كان بطن سارة لسة بيوجهعا... مش عايزة تبين لعبد العزيز .... بعد ما نزلوا من الباخرة راحوا يتمشوا شوية .....وعرفت ان عبدالعزيز مش عايز يرجع الفندق دلوقتي ... بس الم بطنها بيزيد اكتر واكتر .... ياربي ايه المصيبة دي.....وقفوا في كافي ...وقعدوا فيه....


عبدالعزيز: عايزة تشربي ايه ..

سارا: عايزة حاجة سخنة .. اشرب شاي

اول ما قام عبدالعزيز...سار ا حطت اديها على بطنها وضغطت عليها ..... عبدالعزيز لف عشان يسالها لو كانت عايزة حاجة مع الشاي ....شافها تعبانة وضاغطة على بطنها وحاطة راسها على التربيزة ..

عبدالعزيز: ساااااارة...... .

اول ما سمعت اسمها على طول قعدت عدل ولا كأن فيها حاجة.... ابتسمت

سارا: ايوة

استغرب منها واضح ان فيها حاجة ... بس عرف انها مش عايزة تقوله

عبدالعزيز: لا بس كنت عايز اسألك لو كنتي عايزة حاجة مع الشاي

سارا: لاء الغدا لسة بدري عليه ... شكرا

عبدالعزيز: طيب...



وراح جاب لها شاي ...وجاب له قهوه تركيه..بعد ما خلصوا قاموا .... وهو حاسس ان سارة فيها حاجة ...بس ما حبتش تقوله عليها ..لو كانت عايزاني اعرف كانت اتكلمت او بينت ليا اي حاجة ....... ما اهتمش ..يمكن مغص او حاجة خفيفة .... راحوا يتمشون في اجور رود (شارع العرب) ..وهي نفسها تروح الفندق عايزة ترتاح ...بس خايفة تقوله ويحس ..... كانت تعبانة جدا ومش قادرة تصبر ... اول وثاني يوم هما الايام اللي بطنها بتوجعها فيها مروا على الاسواق ..واشترت من هنا وهناك هدايا تذكارية بسيطه ...

عبدالعزيز: سارا شكلك تعبانه تحبي نرجع الفندق...؟؟

سارا وبكل غباء العالم : لا بالعكس خلنا نتمشى...

عبدالعزيز رفع حاجب : اوكي ...ايه رايك ندخل المول دى ...

سارا: طيب..

وهم بيتسوقوا عبد العزيز كان ملاحظ سارة انها بتحط اديهاعلى بطنها ...وباين عليها التعب .. وسارة اول ما تحس ان عبد العزيز يشوفها تعمل نفسها طبيعيه.... عبد العزيز في سره ليه مش عايزاني اعرف ....بعد ما غربت الشمس ...خدوا تاكسى ورجعوا للفندق...وطول الطريق سارا لاصقه عند الباب ..ومنزله راسها ....تاكد عبدالعزيز ان الالم الي تحسه مش بسيط ...

عبدالعزيز: مش عايزة تتعشي ..ايه رايك نتعشى في الفندق

سارا والالم حيموتها : لا شبعانه ..طول اليوم ناكل ..

عبدالعزيز: اه والله عندك حق

بعد فتره.....

عبدالعزيز: سارا

سارا: نعم

عبدالعزيز: ممكن اعرف ايه اللي بيوجعك

رفعت سارا راسها جامد ... ..ولمحت في عنيه خوف ...لا مستحيل يكون خايف علي....

سارا: مش عارفة الم فظيع في بطني ...

عبدالعزيز:تحبي نروح المستشفى...؟؟؟

سارا: لا مش مستهلة اكيد من كتر الاكل ...

عبدالعزيز: لو ماخفش الالم حنروح المستشفى....ليه ما قلتليش من بدري علشان نرجع الفندق ومانلفش كتير ...شكلك تعبانة قوووي

سارا: لالاء الوجع مش جامد ..انا اللي مرضيتش نرجع ماتخافش انا كويسة ... ووصلوا الفندق.... بعد ما دخلوا جناحهم .....

عبدالعزيز : انتى متاكده انك كويسة ...لو مش قادرة تتعشي في المطعم انا ممكن اطلبة في الجناح ..

سارا: لو كنت انت جعان اطلب ليك انا مش قادرة اكل ...

وراحت لاوضتها ..... وخدت شاور وغيرت هدومها ... لبست جيبة ناعمة وحلوة قوووي مع بلوزة نص كم .

عبدالعزيز:سارة ايه رايك نطلب فيلم

سارا: براحتك

عبدالعزيز: طيب مش عايزة نطلب اكل كمان

سارا: لا والله مش عايزة بجد مش جعانة

عبدالعزيز جيه وقعد على الكنبة..... بعد ما خد المجله الي على التلفزيون...

عبدالعزيز: اوكي براحتك ..حتى انا مش جعان....يالا نختار الفيلم اللي احنا عايزين نتفرج عليه ...اممم ..ايه رايك في فيلم ColdMountain...

سارا : طيب ايه نوع الفيلم...؟؟

عبدالعزيز: دراما ورمانسي....

سارا: بطولة مين؟؟

قام وقعد جنب سارا عشان يشوفوا الفلام مع بعض ...وحط المجله بينهم ....

عبدالعزيز: نيكول كادمن ...

سارا: لالا ما بحبش الممثلة دي

كانت مرتبكه لان عبدالعزيز عمال يلزق فيها ويقرب منها قوووي .....وارتاحت لانها لقيت عذر عشان ما يطلبش الفيلم دى ....مش عايزة تشوف معاه فيلم رومانسي ...علشان ما بتحبش تشوف المناظر الغير لائقة في الفيلم ...

عبدالعزيز: طيب The Lord Of The Ring (the Return Of The King) ..على فكرة حلو

سارا: انا ماشوفتش الاجزاء الاولى منها .... بس اذا كان حلو اوكي ما عنديش مانع

عبدالعزيز: لالالاء مش حلو تشوفيه اذا كنتي اصلا ما شوفتيش الجزء الاول والثاني منه

سارا : طيب ايه رايك نتفرج على الفيلم دى
واشرت على بوستر فيلم Hidalgo.....

عبدالعزيز: انا شوفت الفيلم دى

سارا : طيب The Last Samurai ؟؟؟

عبدالعزيز: اممم.. اصحابي بيقولوا عليه كويس بس انا ما بحبش توم كروز ..

سارا: طيب Try Seventeen؟؟

عبدالعزيز: دى كوميدي

سارا: ايوة هو دى

عبدالعزيز: لا انا مليش نفس اتفرج على الكوميدي...خلاص Last Samurai.....ايه رايك؟؟

سارا: اوكي خلاص نتفرج عليه حتى تامر اخويا بيقول عليه حلو

قام عبدالعزيز وفتح التلفزيون ...واختار الفيلم اللي حيتفرجوا عليه ... سارا قامت وطفت النور ونورت الابجورات ...

عبدالعزيز: ليه ؟؟

سارا وهي مبتسمه : عشان نعيش جو السنيما...

عبدالعزيز: ههههههه ..مش ناقص الا الفشار والبيبسي .

سارا: البيبسى موجود ..تحب اجبلك من الثلاجه ؟؟

عبدالعزيز: اوكي...

راحت سارا وجابت له بيبسى ..وجابت لها بيبسى دايت... لما شافها عبدالعزيز رفع حاجب ...

عبدالعزيز: بتعملي رجيم

سارا بهزار : اه شوف طلعلي كرش صغير ازاي

راح بصلها من فوق لتحت

وقال بابتسامه ملتويه خلت وش سارا يحمر قوووي.: بالعكس جسمك عاجبنى..



سارا لما جابت البيبسي ... ما رجعتش مكانها .. قعدت على كنبة تانية ...مع ان الكنبة مش قدام التلفزيون بس عشان ما تقعدش جمب عبدالعزيز وعبد العزيز ماعلقش على قعدتها على الكنبة التانية وقعدوا يتفرجوا على الفيلم اللي كان مشوق وحلو ....خصوصا لعشاق رياضه الساموراي اليابانيه....

 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

روعة روعة بجد سلمت يداك حبيبتى


كمان حلقة علشان خاطرى يا نجومة

دا أنا أختك مش كدا ولا ............؟

عموما منتظرة ومتابعة بقية الأحداث


ههههههههههههههههههه

مااااااااااشى يا استاذة غفران

انا نزلت حلقه بعد الرد بتاعك على طووووووووول

وكده اكون نزلت لكم 4 حلقات النهاردة

عشان خااااااطر عيونكم بسسسسسسسسس

اى خدمة يا قمرتى


تسلمى على المتابعة الجميلة
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

بجد حلقاااااااااااااااات شيقة جدااااااااااااااا

وفى انتظار الحلقات القادمة
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

نجمه
حلو اوى جو الاستلطاف دة
يلا يا نجومه فين الباقى
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

ميروووووو

شوشو@


منورررررررررين يا قمرات

وهنزلكم حلقة كماااااااااان حاااااالا دلوقتى

عشان مش تزعلوا خااااااالص

واى خدمة

 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

الحلقة العاشرة


بعد ما خلص الفيلم عبد العزيز طلب من سارة انهم يروحوا يناموا ... بدأ الارتباك على سارة والتوتر وابتدت في العياط مرة تانية ....

عبدالعزيز بعصبيه: ما ينفعش كدة .... هي دمعتك عالطول جاهزة ... خلاص مش حالمسك اتبسطي
...
وخرج من الجناح وهو في قمة عصبيته ونرفزته .... بجد متجوز عيلة عالطول تعيط ... هي ناسية انها مراتي ... لامتى حفضل مستحمل يعني ... وخرج برة الفندق يتمشى في الشارع مع ان الوقت متأخر جدا بس هو كان مضايق جدا من تصرفات سارة ...

سارا كانت قاعدة على الكنبة وبتعيط ... بس انا مش قادرة اعمل حاجة غير اني اعيط ...ما قدرش اخليه يعملي حاجة او يلمسني .. ومش قادرة اقوله ... هو اصلا مستعجل ... احنا لسة عرسان ... ومش قادر يصبر ... ومش عارفة ليه متنرفز وعصبي ...وانا ماليش ذنب ... دلوقتي هو راح فين ياربي اعمل ايه انت الوحيد اللي عالم بحالي ...

تعوذت بالله ....ورحت لاوضتي عشان انام ... غيرت هدومي وحاولت انام .... عدت ساعة وانا مش عارفة انام وعبد العزيز لسة ما رجعش ... وبدأت اقلق واخاف عليه لحسن يكون حصله حاجة .... قامت من السرير ...وراحت تتمشى في الجناح ...مش قادرة اقعد ... وكل دقيقة تبص للساعة ...بعد تقريبا ساعة الا ربع ... سمعت صوت الباب وعلى طول راحت للسرير وتعمل نفسها نايمة ...

عبدالعزيز بعد ما اعصابة هديت شوية ...رجع للفندق... دخل للجناح الي كان هادي وانواره مظلمه .... اكيد الانسه نايمه ...... راح وخد له شور ... ونام على السرير وهو مدي ظهرة لسارة ..


تليفون عبدالعزيز كان بيرن ...يوه هو الازعاج دى عمره ما يخلص......انا ليه ما حطيتش التليفون على السايلنت ....فتح عنيه وشاف الساعه ست ونص الصبح ..الوقت بدري مين اللي برن دلوقتي.....خد موبيله ولقى بومي يتصل بك ...ابتسم مع انه لسة كان صاحي ... ...وفي العادة بيبقى مزاجة متعكر اول ما يقوم ......ورد على التليفون..

عبدالعزيز: انت ما عندكش دم حد يتصل دلوقتي


عمر: ههههههههههههههه ... الله شكل الاخ كان سهران انبارح.... قول السلام عليكم في الاول مش من اولها زفت .

عبدالعزيز: اسال نفسك .... بذمتك احد يتصل الساعه 6 ونص الصبح ..

عمر: وانا ايه اللي اش عرفني الساعه عندكم كام دلوقتي .

عبدالعزيز: هههههههههه ...بجد شكلك فاضي ورايق ..المهم اخبارك..

عمر: على فكرة انا زعلان قوووي ولا تتلكم ولا تسأل عليا ... هى بنت عمي شوقي نستك اخوك .

عبدالعزيز: اخص عليك .هو انا اقدر كم بو مي عندي..

عمر:المهم ما علينا ...اخبارك ايه يا عبد العزيز ؟؟؟

عبدالعزيز: والله تمام بخير ...وانت ؟؟

عمر: الحمدلله

عبدالعزيز : هههههههه .... طيب امي اخبارها ايه ؟؟

عمر: امي زعلانة منك بتقول انها ما كلمتهاش من ساعة ما وصلت

عبدالعزيز:هي ميرنا الزفتة دي ما قلتش لامي ان انا اتصلت اول ما وصلت وردت عليا ميرنا ...

عمر: لا ياذكي امي قصدها انك كلمت ميرنا وما كلمتشهاش

عبدالعزيز : ولا يهمها الغاليه ...هي فين دلوقتي جمبك ؟؟؟

عمر: لا والله انا في الشركة .. هو انا زيك نايم في العسل ...

عبدالعزيز: ههههههههه ...الله يقطعك يا عمر

عمر بيتكلم بجد: عبدالعزيز انت مبسوط...؟؟؟؟؟

هنا عبدالعزيز قام وخرج من الاوضة وراح للصاله ....

عبدالعزيز: اااااااااااااه ياعمر لو تعرف ايه اللي جوايا

عمر: ليه ..ايه اللي حصل

عبدالعزيز: لا بس البنت راسها ناشفة ... اعتقد ان اهلها اجبروها على الجواز مني .. وعلى اتفه حاجة تعيط . ...والله انا زهقت ومش عارفة اعمل ايه ..

عمر: يا عبدالعزيز الكلمه الحلوه كويسة برضه ... على فكرة الكلام يقلب عقل البنات .. وانت اصبر معاها وعلى فكرة هي لسة صغيرة وانتوا لسة متجوزين ما مرش على جوازكم اسبوع ... اصبر عليها يا عبدالعزيز

عبدالعزيز: بقولك ايه غير السيرة دي بقى لاني زهقت خلاص

عمر: لا يا عبد العزيز ما ينفعش كدة ... بقولك ايه انت جرب معاها ... انا عرفك انت كويس وبتعرف تتصرف بحكمة...انا عارف انك مطنشها ومش معبرها ...ازاي عايزها تتقبلك وانت مبينلها انك مش قبلها ومش طايقها .

عبدالعزيز: بالعكس ...والله انا مش مطنشها وبهزر معاها وبفسحها بس هي اللي كل دقيقة تعيط .

عمر: انت اصبر عليها بس وشوف ... اه على فكرة منصور صحبك بسلم عليكم وهو كان عايز يتصل بيك بس ما حبش يزعجك في شهر العسل .

عبدالعزيز: الله يسلمه ...لا عادي خليه يتصل

عمر: يالا اتفلق والله انت فاضي ... يالا خسرتني المكالمة ...

عبدالعزيز: انت الي خسرتنى يالا وسلم على امي ...وسلمي على بنتك مي القمر وحشتني عاملة ايه

عمر: انت اتصل بماما وسلم عليها لانها بجد زعلانة منك

عبدالعزيز: طيب حتصل يالا سلام

عمر: سلام



وقفل عبد العزيز مع اخوه التليفون .. وراح يشوف سارة قال حيتصل على البيت بعدين عشان سارة تكلمهم تكلم امه .. دخل الاوضة ولقى السرير فاضي ... عرف انها صحيت ..

سارا صحيت لاقت عبد العزيز بيتكلم في التليفون .. بس ماعرفتش بيكلم مين ...وليه طلع بره الاوضة علشان يتكلم وما تكلمش قدامها ليه .. وما فيش حد يتصل في الوقت دى الا اهله .. اكيد دي امه...بعدين قامت وخدت لبسها وراحت للحمام ....بعد ما خلصت طلعت وشافت عبدالعزيز واقف وظهره لها وبيتفرج من الشباك على الي رايح والي جاي في الشارع ....حس بيها بس ما حبش يتلفت لها ..عايز يبين لها انه زعلان ومضايق .... بعدين افتكر كلام اخوه وقال خليني افرحها وابسطها ... لف وشاف سارة وفي وشه ابتسامة كبيرة .....سارا كانت خايفه من رد فعله ..بس لما شافته بيبتسم اتبسطت قوووي ... وردتله الابتسامة .

عبدالعزيز
: يالا ننزل نفطر تحت .. على فكرة فطار الفندق جميل قووووي .

سارا: والله انا ميتة من الجوع ... طيب حالبس بسرعة

عبدالعزيز: اوكي وانا حستناكي

نزلوا تحت يفطروا من البوفيه الي موجود في مطعم الفندق...كان الجو كلاسيكي قوي والقعده حلوة.... سارة انبسطت .. .. وكان باين عليها الفرحة والانبساط

سارا: حنروح فين النهارة ؟؟

عبدالعزيز: ايه رايك نروح هارودز ..

سارا: اوعى تقولي بتاع الفايد ..

عبدالعزيز: ههههههه ...ليه في غيره؟؟

سارا: لا بس كان نفسي اشوفه من زمان من كتر ما الناس كانت بتتكلم عنه ..

عبدالعزيز: خلاص يالا بعد ما نخلص الفطار نروح .

سارا: ياااه....وابتسمت ابتسامه كبيرة وكانت طايرة من الفرح والسعادة


بعد ما طلعوا من الفندق ...عبد العزيز افتكر انه كان ناوي يتصل بامه... وطلع موبيله .... وراح اتصل بامه ...

صلاح: السلام عليكم
..

عبدالعزيز: وعليكم السلامه ورحمة الله وبركاته .. ازيك يا بابا عامل ايه يا غالي ...

صلاح : ازيك يا بني عامل ايه انا الحمد لله بخير انت عامل ايه واخبار مراتك ايه .

عبدالعزيز: احنا بخير و الحمد لله ... ومبسوطين جدا

صلاح: الحمد لله يا بني انك مبسوط انا بكون فرحان لما الاقي اولادي مبسوطين مع مراتتهم ومرتاحين .

عبدالعزيز: ايوة بجد يا بابا ... وانتم عاملين ايه وامي عاملة ايه واخبار اخواتي يارب تكونوا بخير ان شاء الله

صلاح : كلهم بخير وبسلموا عليك وهما كلهم جمبي وامك عمالة تشد مني السماعة وعايزة تكلمك .

عبدالعزيز: هاتها يا بابا لانها وحشتني قوووووي

صلاح : اهي معاك

فوزيه وصوتها وهي بتعيط : ازيك يا ابني عامل ايه وحشتني قووووي .

عبدالعزيز لما سمع صوت امه حس برااااحة ما حسهاش من ساعة ما اتجوز وسافر .

عبدالعزيز: ازيك يا امي وحشتيني جدااااا

فوزيه: انت اكتر يا بني ... واخبار سارة ايه اوعى تزعلها يا بني

عبدالعزيز: قولي لسارة ماتزعلنيش

فوزيه : ربنا يحفظك يارب .... هي مراتك فين ادهالي .

عبدالعزيز: ادى ياامي انت زهقتي مني ولا ايه

فوزيه: لا يابني انا عمري ما ازهق منك ابدا انا الود ودي اني اكلمك كل ساعة بس علشان مازعجكش وانت قاعد مع عروستك ..فين مراتك بقى الغالية دي .

عبدالعزيز: وانا يا امي مش غالي ولا راحت علينا خلاص

فوزيه: انت مالك النهاردة على كل كلمة تعلق عليها على فكرة غلاوت مراتك من غلاوتك بالظبط ....بس هي اكتر شوية ..ههههههه .

عبدالعزيز: ههههها ما شي يا ست الكل ... ما خلاص راحت علينا

سارا طول المكالمة وهي قاعدة جنب عبدالعزيز في السياره وسامعة الكلام كله مع اهله .... وكانت مستغربة امال مين اللي كان بيكلمه الصبح .... شكله كدة اول مرة يكلم فيها اهله من ساعة ما وصلنا .... وسرحت بافكارها وعبدالعزيز قطع سرحانها وهو بيقولها سارة كلمي ...

عبدالعزيز: سارة رحتي فين .... سرحانة في ايه

سارا: لا ولا حاجة

عبدالعزيز: طيب ماما عايزة تكلمك

خدت منه التليفون وكلمت حمتها .

سارا: ازيك يا ماما عاملة ايه وحشتيني

عبدالعزيز هو مستغرب ... وبيتكلم في سره (( ما كنتش اتوقع انها تنادي على امي بماما ) خليني اشوف بقى حتقول لماما ايه

فوزيه: ازيك يا سارة .... ازيك يا مرات ابني ... اخبارك ايه طمنيني عليكي انت مبسوطة .

سارا : الحمد لله بخير يا ماما ...

فوزيه: وعبد العزيز عامل معاكي ايه مقصر معاكي في حاجة .... لو مضايقك قوليلي بس وانا حوريكي حعمل فيه ايه .

سارا : لا يا ماما عبد العزيز مش مقصر معايا بالعكس دى نفسه يعملي أي حاجة عشان يبسطني ... وانا مبسوطة قووووي . ما تقلقيش يا ماما .

فوزيه: طيب الحمد لله يا بنتي وربنا يسعدكم ويهنيكم يارب ... ميرنا عايزة تكلمك يا سارة .

ميرنا: ازيك يا سارة عاملة ايه وحشتيني .

سارة : ازيك يا ميرنا انتي اللي وحشتيني قووووي وانا الحمد لله بخير وانت عاملة ايه

ميرنا : انا بخير المفروض اسألك على اخبارك انت

سارا: انا تمام والحمد لله ...

ميرنا : اخبار عبد العزيز معاكي ايه ؟؟؟

سارا: الحمدلله كويس

ميرنا : رهف بتسلم عليكي وبتقولكم ما تزودوهاش وماتطولوش عندكم .وبتقولكم ما تنسوش حفلتها خلاص قربت .

سارة : انت قررتوا حتعملوها امتى .

ميرنا : لسة المدرسة اخرتها شوية .....عشان البنات اللي مسافرين ترجع واللي مشغولة في التسجيل يكونوا خلصوا .

سارة : طيب طمنيني نتيجة التنسيق ظهرت ولا لسة .

ميرنا : لا لسة هي خلاص على اخرها ومرعوبة ... المهم انتي احكلي كل حاجة بالتفصيل ..

سارا: هههههههه يقطع شيطانك يا ميرنا عايزة تفلسي عبد العزيز ... لما ارجع ان شاء الله ... عبد العزيز بيقولي يالا كفاية ....

ميرنا : هههههههه طبعا اكيد مشتقالك موووت ولا وعملتيها يا بنت عمي شوقي وسحرتي اخويا .

احمر وش سارة من الكلمة دي ... وهي نفسها تقولها لو تعرفي اللي جوايا يا ميرنا .. بس مش قادرة تتكلم عشان عبد العزيز جمبها وودانه معاها ... وعبد العزيز حس ان ميرنا قالتلها حاجة عشان كدة وش سارة احمر.

سارا: لمي نفسك يا ميرنا .. ويلا سلام بقى ..

ميرنا : طيب يا ستي هسيبالك النهاردة انت افراج بس اول ما توصلي مصر مش حسيبك الا لما تحكيلي كل حاجة بالتفصيل .

سارا: ان شاء الله مع السلامة

ميرنا : ههههه مع السلامة وخلي بالك من نفسك .

عبدالعزيز... ابتسم: طبعا الرغي عمره ما يخلص اكيد ما خلصتوش رغي

سارا: هههههه انا برغي رضه اصل ميرنا وحشتني قوووووي

عبدالعزيز: اوكي يالا ياسارة احنا وصلنا



ونزلوا ودخلوا الهارودز...... بعد ما تسوقوا هناك ...وسارة اشترت هدايا لاخوانها وحريمهم ... واخوات عبد العزيز ... كانت الهدايا بسيطة وحلوة .. بس عبد العزيز لاحظ انها ما اشترتش حاجة لنفسها .

عبدالعزيز: سارة ما اشترتيش ليه حاجة لنفسك


سارا : مش لقيا حاجة مناسبة

عبدالعزيز وهو بيفرجها على بدلة حلوة قووووي : ايه رايك في دي حتتطلع عليكي جنان ؟

سارا: بس غالي قوووي يا عبد العزيز

عبدالعزيز وهو رافع حاجب : خير ربنا كتير والحمد لله .. يالا روحي قسية .

عبد العزيز ادى لسارة البدلة عشان تقسها ... واستغربت سارة انه عرف مقاسها من غير ما يسألها ... وقاست سارة البدلة اللي طلعت تجننن فعلا عليها وكأنها متفصلة عشانها ... بعد ما خلصوا شرى حاجات... ..راحوا يتغدوا في المطعم اللي موجود في هارودز ....بعدين طلعوا يتمشوا في شارع اكسفورد ..ودخلوا سليفريج مول .. واشتروا حاجات وهدايا من هناك لمعارفهم...وبعد كدا رجعوا للفندق بعد ما تعشوا حاجات حفيفة ...وهم محملين بالاكياس ...مع انهم ارسلوا الاكياس الي اشتروها من هارودز مع سواق الفندق.... سارا كان نفسها تكلم امها بس مش عارفة تقول لعبد العزيز ....

عبدالعزيز وهو بيشوف الاكياس: عايزين نشتري شنططين سفر عشان الحاجات دي كلها

سارا: عبدالعزيز.....

عبدالعزيز لف لها : نعم

سارا: اممم .. ممكن اكلم اهلي بقالي يومين ما كلمتهمش .

عبدالعزيز: طبعا ممكن .. وفي أي وقت عايزة تكلميهم خدي موبيلي واتصلي بيهم من غير ما تستأذني .

سارا والفرحة على وشها : شكرا...



عبد العزيز اداها الموبيل وراح للاوضة ... وسارة اتصلت باهلها بس كانت خايفة ان ما فيش حد يرد عليها ... بس الحمد لله ردوا .

تامر
: ازيك يا سارة عاملة ايه

سارا: الحمد لله انت عامل ايه يا تامر

تامر : معقول ... الانسة سارة قصدي مدام سارة تنازلت وبتكلمنا .

سارا: هههههههه...حرام عليك يا تامر .. لو كنت عاملة موبيلي تجوال كنت اتصلت بيكم كل دقيقة .

تامر : الحمد لله انك ما عملتهوش تجوال احنا ناقصين تكلمينا كل دقيقة انا ما صدقت انك سيبتي البيت من اولما جيتي على الدنيا وانت سارقة حنان امي وابويا مني هههههههه ....

سارا: انا برضه اللي وخده حنانهم ولا انت يا دلوع العيلة طبعا ما انت ا خر العنقود .امال ماما وبابا فين وحشوني ...

تامر : انتي بتتصلي دلوقتي والكل نايم

سارا: ليه نايمن الساعة لسة 11 عندكم

تامر : 11 ايه الساعة 12ونص يا فالحة ... لحظة اشوفلك ماما اعتقد اني سامعت صوتها .

وخرج تامر من اوضته الا ولقى امه رايحة اوضتها ومعاها كوباية ماية

تامر : يالغالية في بنت عايزاكي على التليفون .

كريمة : وهي فاتحة عنيها قوووي وباستغراب : بنت ايه يا ولا ... انت مسطول ولا ايه ولا كنت بتحلم .

تامر : هههههه انتي تعالي بس كلميها وحتعرفي انك بتحبيها قوووي .

كريمة : ماشي هات التليفون .... الو .

سارة : ازيك يا ماما عاملة ايه وحشتيني .

كريمة : ازيك يا حبيبتي والله انت اكتر عاملة ايه يا ضنايا .. ما تصلتيش من زمان ليه قلقتينا عليكي

سارة : معلش يا ماما لما بلاقي فرصة اتصل بتصل عالطول .بس انتوا وحشتوني قوووي وبابا عامل ايه ونفسي ارجع بقى يا ماما .

كريمة : والله انت اكنر يا بنتي ...بس اوعي تقولي كدة يا بنتي انت دلوقتي في عصمة راجل .. عشان جوزك ما يحسش انك مش عايزاه .. اسمعي كلام جوزك ... وطاعة جوزك واجبه يا بنتي ربنا امرنا بكدة ..ومهما قالك او عملك لازم تطيعه ماشي يا بنتي فاهماني .

سارا: ايوة يا ماما فاهمة ... بس طمنيني على بابا عامل ايه واخواتي
.
كريمة : كلهم بخير والحمد لله ... اقولك خبر حلو مها مرات اخوكي حامل عقبالك يا بنتي .

سارا: بجد يا ماما الف الف مبروك باركلها وربنا يقومها بالسلامة ان شاء الله .
كريمة : حاضر يا بنتي حوصلها سلامك .

سارة : كان نفسي يا ماما اكلم اخواتي بس مكسوفة اطلب من عبد العزيز .

كريمة : مالهوش داعي يا بنتي انا حطمنهم عليكي وبلاش تتقلي على جوزك في المصاريف .

عبد العزيز وهو طالع من الاوضة : سارة عندك اسبيرين عشان عندي صداع حيجنني .

سارة : ايوة عندك في الشنطة اللي على المرايا .

كريمة : سلمي عليه وماتضايقهوش ماشي يا بنتي .

سارة : بتكلم عبد العزيز وبتقوله : ماما بتسلم عل..........



ماقدرتش تكمل جملتها بعد ما شافت اللي ماسكة عبد العزيز من شنطتها ... ورفع راسه وبصلها ... وهنا فهم كل تصرفاتها وسبب وجع بطنها اللي تحس فيها انبارح ... طيب ليه ما قلتليش .. ما فيهاش حاجة ... دي حاجة طبيعية ومكسوفة تقولي ليه .... عبد العزيز حس ان سارة انحرجت قوووي .. لان وشها اتقلب تعابيره ... وكانت خلاص حتعيط ورجع الحاجة لشنطتها في مكانها زي ما كانت .

عبدالعزيز ولا كانه شاف حاجة : الله يسلمها ..... سلمي عليها قوووي ... انا حروح انام .

سارا فضلت متنحة وحاسة انها خلاص حتموت ... من الكسوف .. بس يمكن كدة احسن عشان يبطل زن ويعرف ايه سبب بعدي عنه .... افتكرت ان امها على التليفون وردت على امها .

سارا: اسفه ياماما معلش اتأخرت عليكي

كريمة : هههههه لا عادي يا بنتي .. يالا بقى مش عايزة اطول عليكي . خلي بالك من نفسك.

سارة : حاضر يا ماما سلام .

بعد ما قفلت التليفون مع امها ... فضلت مكانها وهي مالهاش وش تشوف عبد العزيز من الكسوف ... وسمعت صوته ..راحت للاوضة لقيته نايم ولا كانه شاف حاجة ... غيرت هدمها ونامت .

تاني يوم راحوا لmadme tussaud's (متحف الشمع) ... كان حلو قوووي وعجب سارة .. طول الوقت وهي بتتلكم مع عبد العزيز وبتحس براحة وهي بتلكمه ... تصرفات عبد العزيز اتغيرت قوووي معاها لما عرف ليه هي بتبعد عنه وكانت بتعيط اول ما يحاول يقرب منها .. معاملته احسن من الايام اللي فاتت كان بيتكلم معاها ويعلق .

في صوت جيه من وراى سارا: سارا

لفتت سارا على الصوت عشان تعرف مين اللي كان بينادي عليها لقيت صحبتها مريم ...

سارا
: مريييييم...

قالت لعبدالعزيزحروح اسلم على صحبتي ....

عبد العزيز: طيب روحي وما تتأخريش وانا حروح هناك

سارا: اوكي....




هنتظر تعليقتكم ورائكم


 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

الحلقة دى جاااااااااااااااااااااااااامدة

عجبتنى كتيرررررررررررررررر

يالا منتظرين باقى الحلقات
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

الله الله يانجومة حلقة جميلة جدا
وعاجبنى جدا خجل سارة وحنان عبد العزيز عليها
شوقتينا لإنتظار باقى الأحداث
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

لا يا نجمه حرام عليكى
كدة كتير دا انا بقيت بحلم بالقصه دى
وعماله اتخيل الحلقات اللى جايه ومش قادرة اعرفها
يا نجمه ارحمينى وقولى لى انهم حبوا بعض
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

الحلقة دى جاااااااااااااااااااااااااامدة

عجبتنى كتيرررررررررررررررر

يالا منتظرين باقى الحلقات


ميرووووووووووووووو

منورررررررررررررنى يا قمرة

والقااااااااااادم اجمل

تابعى معى

تسلمى
 
رد: لا يمكن اتجوز عبد العزيز!!!!!!!

الله الله يانجومة حلقة جميلة جدا

وعاجبنى جدا خجل سارة وحنان عبد العزيز عليها

شوقتينا لإنتظار باقى الأحداث


الاجمل هو مرورك الجميل

منوررررررررررررنى حبيبتى
 

أحدث المواضيع

أعلى